1. Перевірте, чи правильно організоване робоче місце дитини. Починати виконувати домашні завдання найкраще через годину-півтори після повернення дитини зі школи. Якщо дитина відвідує гурток чи лягає спати вдень, то можна сідати за уроки й пізніше. Але в будь-якому випадку не варто відкладати це на вечір.
2. Розплануйте разом із дитиною послідовність приготування уроків і намагайтесь заздалегідь визначити час, який їй знадобиться для виконання кожного завдання.
3. Спочатку краще виконати невелике завдання, яке подобається дитині - це допоможе їй зосередитись і включитися в роботу на емоційному підйомі. Потім - найважче, поки вона ще не втомилася. Творчу роботу краще залишити на кінець занять - їх не слід обмежувати в часі.
- Для 8-річної дитини час безперервної роботи не повинен перевищувати 15-20 хв. Потім дитині необхідно відпочити 5-10 хв, бажано зробити рухливі вправи.
- Контролюйте разом з дитиною виконання наміченого плану роботи.Для молодшого віку характерне те, що дитина часто відволікається. Подолати це повинен допомогти дорослий. Намагайтесь відокремити ігри від занять, і у дитини з часом сформується умовний рефлекс - робоче місце буде викликати стан мобілізації та працездатності.
- Дитина повинна вчитися самостійно переборювати труднощі. Однак, якщо на якомусь етапі завдання нездоланно складне - обов'язково допоможіть!
- Емоційно підтримуйте дитину. Завдання дорослого - «бути поруч», разом із дитиною радіти її здобуткам і хвилюватись через невдачі та труднощі.
- Поступово знижуйте ступінь контролю. Пряму участь і виконання уроків можна буде замінити своєю присутністю. Потім - сидіти поруч з дитиною не протягом виконання нею всього домашнього завдання, а тільки перші кілька хвилин, підходячи до неї на деякий час. До закінчення початкової школи дитина повинна навчитися виконувати домашні завдання самостійно, показуючи батькам тільки готовий результат.
Як можна частіше контролюйте запису дитини в класній зошити, нехай згадає і побачить, що записувалося в класі (якщо записи нерозбірливі і незрозумілі - поясніть, що писати іноземною мовою теж потрібно вміти грамотно і красиво).
Послухайте, як дитина читає слова або тексти вголос (не менш 5-10 разів!), не звертайте уваги на помилки і труднощі, хваліть і підбадьорюйте дитину, допоможіть (по можливості).
Перегляньте, як дитина працює в зошитах і в чому проблеми (найчастіше діти не розуміють формат завдань на уроці не всі діти встигають працювати у швидкому темпі). Постарайтеся пояснити і заповнити те, що не встигає на уроці.
Запитуйте нові слова і фрази напам'ять, привчіть дитину заучувати (а спочатку записувати в зошит!) нові слова. При підготовці до словникового диктанту слова дуже корисно писати вдома.
Якщо до підручника є диск або за допомогою онлайн словників послухайте самі та навчіть дитину вдома слухати слова і вправи, повторювати за диктором. Це дуже корисно, хоча саме цього (технічно) не всі приділяють увагу. Спробуйте знайти для слухання будинку «технічні можливості». Іноземна мова розпочинається зі слухання і наслідування, постійного повторення за мовцями.
Постійно контролюйте запис домашніх завдань. Пам'ятайте: завдання задається завжди і вимагайте, щоб дитина навчилася його записувати. В кінці уроку завдання обов'язково записується на дошці.
1. Не перетворюйте виконання дитиною домашніх завдань у знаряддя тортур.
2. Формуйте позитивну мотивацію виконання домашнього завдання, його далеку перспективу.
3. Заохочуйте свою дитину за добре виконане домашнє завдання, хваліть його, радійте його результатами, пов'язаних з позитивною відміткою.
4. Допомагайте дитині у виконанні домашнього завдання тільки в тому випадку, якщо він цього потребує.
5. Не намагайтеся виконувати завдання за свою дитину.
Формуйте у дитини культуру розумової праці, цікавтеся, яку додаткову літературу можна використати для якісного виконання домашніх завдань.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com